
FAQ - Udskiftning af betalingskort til Mastercard Debit Business Standard
FAQ - Ofte stillede spørgsmål
Hvorfor skal jeg til at bruge Mastercard Debit Standard Business?
Gebyrer ved transaktioner?
Vi kan desværre ikke sige noget om, hvor og hvornår du vil opleve dette gebyr, så spørg i butikken, når du handler. Se evt. Mastercard Debit kortbestemmelserne her.
Årligt gebyr?
Det årlige kortgebyr bliver opkrævet ét år efter, at du har modtaget dit nye kort – og herefter én gang årligt. Se vores prisbog for det præcise årlige kortgebyr.
Hvordan flytter jeg mine abonnementer til det nye kort? - Skift af tokens
- Man skal selv ind og ændre kortdetaljer på ens abonnementer. Dette kunne f.eks. være Brobizz, IT-abonnementer, telefonabonnement, m.m.
Kan jeg hæve på kortet, hvis der ikke er dækning på kontoen?
- Visa/DK: Ja, overtræk er muligt.
- MC Debit: Nej, overtræk er ikke muligt, derfor ingen overtræksrenter.
Har du brug for at trække mere, end der står på din erhvervskonto, anbefaler vi, at du kontakter din rådgiver og aftaler en trækningsret (kræver kreditvurdering).
Hvor kan jeg bruge mit kort?
- Visa/DK: Både indland og udland, alle steder der accepterer Dankort.
- MC Debit: Både indland og udland, der kan være enkelte ældre terminaler der ikke accepterer det.
Er der dækningskontrol på mit kort?
- Visa/DK: Nej, der er ingen dækningskontrol.
- MC Debit: Ja, der er dækningskontrol.
Hvilke kort udskiftes?
Der er en række kort der historisk er blevet udstedt til erhverv og foreninger, som ikke længere er gangbare for denne kundegruppe.
Det er primært Visa/Dankort, men derudover skifter vi også dit kort ud i forbindelse med denne proces hvis du har et:
- Mastercard Standard Debit
- Dankort
Hvis du har et "Ikke Business" Guld eller Patin Mastercard (både Credit/Debit), tager vi individuelt kontakt til dig, for at få konverteret dette kort til en respektiv "Business" udgave - såfremt kortet forsat skal være knyttet til din erhvervskonto.
Pinkode til det nye kort?
Du vil som udgangspunkt få den samme pinkode til dit nye kort, som du har til det kort du bruger nu, som snart lukkes.
Vi anbefaler dog at du tjekker hvad koden er i net/mobil bank efter du har aktiveret kortet. Se hvordan her.